Monday, March 7, 2011

Menjahit langsir dan sarung bantal

Menjahit langsir untuk rumah yang baru pindah...still sewa lagi selagi rumah kat bukit naga tu x siap-2. huhuhu geram sungguh. dah nak masuk tahun ke-3 still x siap-2 lagi. Doa-2lah hujung tahun nie boleh siap dan berpindah ke rumah sendiri...insyallah. Doa-2kan yek...sedih nie kena bayar untuk 2 umah...huwaaa...

Saya dah menjahitlah langsir untuk umah nie. Tapi x perasan lak langsir jadi jarang biler malam. Bak kata abg ad saya langsir banyak jenis. Ada yang untuk siang dan malam. Oh ye ker?? Saya nie pun beli janji sedap mata memandang jer. X terpikir lak langsir nie menjarang biler malam....Masalah nyer biler dah jahit dah gantung baru perasan mlm dia jadi lutsinar dari luar...huhuhuhuh...x larat makcik nak men-otta nyer. So pakai jerlah ape yang digantung. Tunggu ade budget cari langsir lain lak yek. So belajar dari kesilapan. Kalo x silap kita x belajar. Saya budak baru belajar kalo ada salah tolonglah tunjukan.

ade lak gambo budak seksi nie.....


 nampak x biler malam dia menjarang....huhuhu

Ala-2 flora gitu langsir. Nie sebab konon nyer nak bg sedondon gan kusyen gamaknyer. Saya suka warna-2 tanah gitu nampak neutral. Mcm orang ini jugak yang sentiasa neutral....huhuhu...

Tempahan buat sarung bantal dari kain IKEA abg ad.....cuba-2 jerlah. Ok x ok belakang cerita yek. Yang penting think positif ye fiza. You can do it. Takutnyer ape...takut tersalah gunting jer. Itulah fobia orang yang baru start nak pegang gunting nie. Kain sendiri xpe. kalo kain orang lain takuttttt.....tapi sampai bila nak takut kan. Kena cuba berani jer....so inilah jadinyer hasil jahitan sarung bantal lak.




Inilah dia hasil jahitan untuk 3 bantal tempahan dari abg ad....betul x saya cakap kalo x cuba kita x tau. So berani mencuba yek..nanti ade mase saya upload lah gambar-2 jahitan yang telah saya siapkan....tunggu.....