Thursday, June 9, 2011

Baju kurung mak and mak mertua

Siap jugaklah baju untuk mak-mak saya nie...letihnyer nak menyiapkan baju kurung nie. Sebabnya banyak benda nak kena buat sampai tak terkejar dah ape yang nak dibuat dulu. Baju mak mertu pos ke Kelate sebab kitaorang tak dapat nak balik bercuti kat sana atas sebab-sebab yang tidak dapat dielak...huhuhu...

Ingat pos laju 2 atau 3 hari dah boleh sampai, rupa-rupanya seminggu baru sampai. Tak sempat mak mertua saya nak pakai. Dan dijadikan cerita bila sampai jer baju tu mak mertua saya testing kecik lah pulak kat bahagian punggung...huhuhu...aper citer?? Itulah amik lagi baju entah zaman bila mak mertua pakai kononnya nak suprise. Last-last tak muat lah pulak. Takpelah Ma...nanti kite buat baju lain lak ek. Baju raya pun tak cari lagi ni...hehehe...


Baju untuk Mak



Baju Mak nie ok...tapi kain kat punggung tu kena tambah inci lagi sikit. Ada sempit sikit...kain tu kecik ker or badan mak yang makin berisi...hehehe...tak dapat nak amik pic banyak sebab kamera dah buat hal. Tak taulah kenapa kamera nie meragam jer....huk..huk..huk...sedih...





Baju Ma nie saya tambah manik kat lengan tu..tapi bukan manik dijahit. Tapi manik segera...hahaha...jahit manik memang saya tak sempat ler nak mengadapnyer. 

Sekarang nie ada 14 pasang baju lagi yang menuggu untuk dijahit. Harap-harap pelanggan saya dapat menunggu yek sebab menjahit nie bukan sepenuh masa saya. Saya kena bahagi tiga...kerja ofis, kerja berumahtangga with anak-anak dan menjahit. Saya pun dah tak amik tempahan sebab takut tak sempat nak siapkan yang sedia ada nie. Kalo nak jugak kena tunggu lepas rayalah gamaknya. Insyallah saya cuba clear semua tempahan nie dan berharap-harap masa lapang tu banyak ler untuk saya mengadap...dan yang paling penting tubuh badan saya nie sihat. Kalo dah jatuh sakit satu keje pun takleh nak buat...

No comments:

Post a Comment