Monday, March 5, 2012

Always late



Hari ini saya sampai ofis pukul 9.16pg...sepatutnya saya kena sampai before 8.30pg. What to do...accident kat USJ. Keluar dari Bandar Saujana dah berderet-deret kereta. Masuk tol Putra Height keluar ikut Kewajipan. Tapi standardlah traffic light punyalah lama beratur. Sempat terlelap lagi tu...huhuhu...bertambah lagi hujan renyai-renyai...so saya tawakal jer lah jalan mane yang paling dekat nak sampai ke ofis.

Setiap kali keluar dari rumah saya hanya tawakal kepada Allah semoga permudahkan perjalanan saya dan jauhkanlah dari kecelakaan. Tapi saya sukar nak kikis sifat untuk keluar awal pergi bekerja. Kenapa yek?? Cuma saya rasa bila ada masa kat rumah tu saya sempatkan lagi basuh baju siap sidai, basuh pinggan-pinggan or cawan yang tak clear lagi dalam sinki. Sempat buat itu dan ini sehingga jam menunjukan pukul 7.55 pg baru saya bergerak keluar. So saya ada masa 1/2 jam nak sampai ofis...dan bila accident happens at highway...saya dah tersangkut..lubang mana masuk pun memang saya tak sempat nak sampai....so saya rasa kena berubah untuk menjadi orang yang awal sampai ke tempat kerja...boleh kerrrrr......





No comments:

Post a Comment