Friday, March 2, 2012

My new friend


Dulu saya ada kawan...dia ni sentiasa ada di sisi saya setiap masa dan waktu. Masa tidur pun dia tidur dengan saya dan kejutkan pagi-pagi dengan teriakan yang memang membingitkan. Tapi kalo dah mengantuk giler tak layan jugak bingit dari suaranya tu...hehehe....tapi dia telah meninggalkan saya pada tahun lepas. Dia juga kawan merangkap kamera peribadi saya. Memori indah suka dan duka semua terakam pada kawan saya tu.


Malangnyer satu hari dia main sorok-sorok dengan saya....kenapalah dia nak main sorok petang-petang. Orang tua-tua kata kalo main sorok-sorok masa senja nanti kena sorok....ye ker?? eh tapi pernah jadi pada kawan kampung saya sendiri tau. Dia memang kena sorok kerana masa tu kitaorang main sorok-sorok nak senja. Atuk dah panggil masuk balik mandi wat dekk jer. 


Sorang hilang semua dah takut. Kawan saya tu Napit nama dia, anak sedara atuk saya. Tapi dia lebih muda 2 tahun dari saya. Memang geng lah kalo main police entry, baling tin, baling selipar, main galah, main guli, main rondas, main ting-ting, main parit....banyak betul main nyer....hehehe...tak larat lah nak citer semua benda kitaorang main. Budak kampung sejatilah katakan....rindunyer zaman kecik-kecik....ok sambung semula. 


Masa nak cari budak Napit nie orang kampung kena ketuk tong minyak tu panggil kawan saya yang kena sorok tu. Apa yang dia citer dia nampak dan dengar orang-orang kampung tu, tapi dia tak boleh nak bersuara......menakutkannnnn...kan..kan...alah macam citer MAGIKA tu. Citer tu kan alah-alah sorok bunian...huhuhu...takuttt.....


Ok, citer pasal kawan saya tadi dia sudah nyorok dan lepas tu siap mandi dalam mesin basuh pulak....sape nak jawab nie. Memang terus dieee...ler...itulah dia kawan sejati saya hset Sony Ericsson yang tak berapa nak canggih. Walaupun tak canggih saya sayang...sayang..sayang...sangat kat dia. Kenapa?? Sebab itu hadiah dari orang yang special dalam hidup saya...sorry..ya ampun. Bukan saya yang bunuh dia...tapi dia yang sorok dari saya. Saya merindui awak.....










Yesterday, saya dapat kawan baru...tapi dia macam sombong sikitlah...sebab baru nak kenal-kenal kan. Tapi kami akan mesra nanti......nie pun orang yang special bagi...thank you very-very much....ok inilah kawan baru saya secara google......tapi saya suka dia sebab dia warna PINK....hehehe...














No comments:

Post a Comment